Direcția pentru Evidența Persoanelor anunță că noul buletin, în format de carte electronică, cât un card bancar, va fi disponibil începând cu 2 august, potrivit Digi24.
Măsura ar fi fost luată la intențiile Uniunii Europene, pentru a spori securitatea și a împiedica falsificarea.
Chestorul Cătălin Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Populației a explicat ce presupune noul buletin:

„În cadrul cipului trebuie inserate imaginea a două amprente și imaginea facială a persoanei, respectiv fotografia persoanei. Pe față vom avea in primul rand însemnele Uniunii Europene, cele 12 steluțe galbene, iar în interiorul acestora va fi însemnul statului emitent. Numele prenumele, CNP-ul, data nașterii, data expirării, seria și numărul și emitentul. Pe verso vom avea data emiterii și domiciliul. În acest moment discutăm de tipărirea domiciliului pe cartea electronică”.

„Putem vorbi de servicii de înmatriculare, de eliberarea cazierului judiciar, plata taxelor și a impozitelor de la distanță doar utilizând cartea electronică pentru a te autentifica în sistemele informatice. Deci, persoana care solicita accesul la un serviciu nu mai trebuie să meargă la ghișeu să facă dovada legitimării, ci prin cartea electronică identitatea îi va fi certificată și i se va permite accesul la servicii de la distanță”, a mai menționat chestorul.

Sursa: Active News

%d blogeri au apreciat: