Cel mai mare inamic al sănătății inimii. Nu te-ai fi așteptat să dăuneze atât

Supărare, tristețea dar mai ales un nivel ridicat de stres în organism afectează în mod negativ între organismul. Specialiștii susțin însă că cea mai afectată este inima, explicați fiind aceea că supărarea, emoțiile negative duc la creșterea ritmului respirației. De asemenea, presiunea sângelui crește ca urmare a comprimării vaselor de sânge, cu alte cuvinte există o relație directă între nivelul de stres și apariția bolilor de inimă.

Relația directă dintre stres și bolile de inimă este dovedită de o mulțime de studii. Mai exact, un nivel ridicat de stres duce la o creștere cu peste 50% a riscului de dezvoltare a bolilor de inimă.

De asemenea, sunt cercetători care susțin că o un nivel ridicat de cortizol care ajunge în fluxul de sânge poate crește riscul de moarte subită cardiacă, relatează Doctorul Zilei.

Totodată, stresul cronic duce la dezvoltarea inflamațiilor și acestea duc la înfundarea arterelor și implicit la apariția bolilor de inimă. În consecință, un nivel ridicat de stres în organism este un real pericol pentru sănătatea inimii.

De asemenea, stresul cronic poate afecta negativ calitatea vieții unui individ sub multe forme. Mai exact, acesta are insomnii, nu doare cum trebuie și cât trebuie, are probleme legate de tensiunea arterială și uneori are probleme legate de obezitate. Atunci când ești stresat ești tentat să mănânci mult și mai ales mâncare nesănătoasă, la ore târzii și destul de des.
Stresul cronic poate fi legat indirect și de alte probleme de sănătate a inimii precum tensiunea arterială, obezitatea, diabetul zaharat. Totodată, femeile care sunt extrem de stresate pot întâmpina anumite tulburări hormonale, ba chiar pot avea hemoragii intrauterine fără a exista la bază o problemă de natură ginecologică. Nu în ultimul rând gândurile negative, pesimismul, nivelul crescut de cortizol din organism, situațiile problematice la la birou sau de acasă, moartea cuiva drag sunt evenimente care dăunează grav inimii, în cele din urmă aceasta fiind lezată.
Iată cum poți gestiona stresul și proteja inima:
  • Rămâi pozitiv. Sunt studii care susțin că pacienții diagnosticați cu boli de inimă care își păstrează o atitudine optimistă au un risc mai mic de deces decât cei care sunt pesimiști. Voia bună, râsul sunt asociate cu scăderea nivelului de cortizol, reduc inflamația în artere și cresc nivelul colesterolului bun – HDL.
  • Fă mișcare. Sport este dovedit că reduce factorii de risc pentru bolile cardiace. Sau yoga te poate ajuta să te relaxezi.
  • Fa-ți timp pentru tine, măcar 30 de minute pe zi. În acest interval fă-ți o bucurie, nu lăsa să treacă o zi fără să te faci singur fericit.
  • Exercițiile de respirație sunt un remediu bun la stresul cronic. Te vor ajuta să-ți păstrezi calmul și să scazi nivelul de stres din corp.