Ce ar trebui să mai știi despre CEAPĂ

Ceapa are foarte multe beneficii pentru sănătate, dar asta știm, deja.

Ea face ca mâncărurile în care o adăugăm, să fie savuroase și știm că este o sursa bogată în potasiu, magneziu, calciu, seleniu, vitamina K si vitamina B6, toate fiind indispensabile sănătății noastre. Nu conține colesterol, sau sodiu și are un conținut caloric scăzut, o ceapa medie având aproximativ 45 de calorii.

În ceapă găsim quercetin, un compus puternic, care luptă împotriva alergiilor și inflamațiilor. De fapt, ceapa conține cea mai mare cantitate de quercetină decât orice altă legumă de pe fața pământului.

 Celulele din ceapă conțin o substanță chimică pe bază de sulf, care irită ochii și nasul. Atunci când ceapa este tăiată, odată ce leguma intră in contact cu aerul, aceasta substanță se eliberează, determinând o reacție chimică provocatoare de usturimi ale ochilor care te face să lăcrimezi.

Sulful eliberat de ceapă, împreună cu alți compuși, este cunoscut datorită proprietăților lui anticangerigene. Cu cât ceapa este tăiată mai fin, cu atât mai multe substanțe nutritive se obțin. Experții ne sfătuiesc, ca după tăiere, să lasăm ceapa timp de 10 minute să se odihnească, în acest fel eliberându-se  mai mulți compuși și mai multe minerale importante, anticancerigene.

Ce mai trebuie să știm despre ceapă, este că, cu cât este mai iute, cu atât mai mulți compuși de luptă împotriva bolilor conține, așa cum arată un studiu realizat la Universitatea Cornell din Ithaca, New York.

De reținut:

1):Ca să nu-și piardă proprietățile nutritive, nu fierbeți ceapa mai mult de cinci minute!

2):După ce ai consumat ceapă, scapă de miros, mestecând pătrunjel, cafea, sau mentă!

Fiți sănătoși!