8 alimente pe care nu ar trebui să le mănânci NICIODATĂ negătite

Cu toții știm că trebuie să evităm carnea crudă și ouăle. Mai sunt însă și alte alimente pe care trebuie neapărat să le gătești dacă vrei să le consumi, unele dintre ele fiind chiar o surpriză.

1.Cartofii

Contin doua substante numite solanina si chaconina, considerate a fi toxice pentru organism daca sunt ingerate in cantitati mari. Cand cartoful este preparat aceste doua minerale scad cantitativ. In plus, cartofii contin si amidon, facandu-i destul de greu de digerat in stare cruda.

2.Vinetele

Ca si cartofii contin solanina. Specialistii sustin ca acest compus duce la inhibarea absorbtiei de calciu. Simptomele pe care le poti experiementa daca consumi vinete crude sunt: stari de voma, crampe, greata si dureri de cap. Gatirea vinetelor va neutraliza solanina.

3.Legumele boabe

Legumele boabe ca fasolea rosie, soia sau mazarea nu trebuie consumate crude deoarece contin si ele substante toxice. Boabele de soia, de exemplu, cand sunt consumate crude, pot declansa probleme ale tiroidei. Alte tipuri de legume cu boabe contin un aminoacid toxic, ce face parte din familia substantei chimice numite cianura. Desi aceste legume pot fi daunatoare cand sunt consumate in cantitati mari, este mai bine totusi sa le eviti. Pentru a indeparta aceste toxine este necesar ca legumele cu boabe sa fie inmuiate in apa sau gatite.

4.Ciupercile

Contin o substanta toxica numita agaritina, care este suspectata ca fiind un agent carcinogen (duce la aparitia cancerului). Desi aceste substante sunt neutralizate in prezenta caldurii, ciupercile in stare cruda pot dauna sanatatii. In plus, in urma unor studii s-a demonstrat ca unele dintre cele mai populare ciuperci intalnite in supermarketuri au determinat aparitia cancerului la soareci.

5.Spanacul si rubarba

Contin niste compusi care se numeste oxalati si care interfereaza cu absorbtia calciului in sange. Poti manca insa spanac si rubarca crude atata vreme cat nu consumi cantitati uriase, care sa duca la un deficit de calciu in organism.

6.Pastarnacul

Are in compozitie psoralen, o substanta cu potential toxic, deci nu ar trebui consumat crud. Se pare ca aceasta substanta, care este si carcinogena, nu este distrusa nici in procesul de prepare la foc.

7.Cerealele

Majoritatea cerealelor contin antinutrienti care pot duce la aparitia unor indigestii. Este indicat sa consumi cereale (grau, ovaz, secara, orz) numai dupa ce le-ai inmuiat in apa.

Un semnal de alarma este tras si in cazul lastarilor (lucerna, ridiche). Crescuti in medii calde si umede, acesti lastari se pare ca sunt purtatori de bacteria ca salmonella sau E.coli. Chiar daca sunt bine spalati, acesti lastari nu scapa de bacteria deoarece acestea traiesc in interiorul vegetalelor. In cazul persoanelor cu un sistem imunitar scazut, la varstici sau copii, pot aparea probleme de sanatate. Ca sa eviti riscurile, este bine sa-ti cumperi chiar tu seminte organice de lastari si sa le plantezi acasa. In acest fel, vei evita posibila contaminare cu bacterii.

8.Crenvurști

Pe langa faptul că nu reprezinta o mancare cu multi nutrienti, a-i manca asa cum ii iei direct de la magazin poate fi foarte periculos. Fiind semi-preparati, ai impresia ca pot fi mancati direct din ambalaj. Insa, datorita faptului ca ambalajul poate fi infectat cu bacteria Listeria, crenvurștii au nevoie sa fie fierti pentru a putea fi consumati in siguranta, informeaza exquis.ro

Citeste si Alimentele care NU trebuie să-ţi lipsească de pe masă: Te protejează de mai multe boli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Pasta recomandata de un medic rus pentru revitalizarea organismului

Sistemul imunitar trebuie intarit pe orice cale, iar reteta oferita de dr. Nikolai Amosov exact ...